معرفی 5 رستوران دل باز در خیابان استقلال

شهر استانبول شهری جادویی و مسحورکننده است. جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان، مراکز خرید متعدد و صد البته غذاهای خوشمزه ترکی این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. برای ما ایرانی ها هم استانبول یک مقصد پرطرفدار است؛ چرا که با هزینه ای معقول و به صرفه می توان سفری خاطره انگیز به این شهر داشت. اکثر مسافرانی که چه با تور استانبول یا تنها از طریق خرید بلیط هواپیمای استانبول به این شهر سفر می کنند در حوالی میدان مشهور تقسیم و خیابان استقلال مستقر می شوند. خیابان استقلال قلب تپنده شهر استانبول است و اکثر مراکز خرید، رستوران ها و جاذبه های گردشگری در امتداد این خیابان قرار دارند. امروز اما می خواهیم در مورد رستوران های خیابان استقلال صحبت کنیم که در محدوده این خیابان بلند و طولانی قرار گرفته اند. اگر بعد از یک روز گشت و گذار در خیابان طولانی استقلال دلتان یک وعده غذای خوشمزه خواست می توانید به یکی از این رستوران ها بروید.

رستوران اوتانتیک | Otantik

گزلمه یکی از غذاهای خوشمزه ترکی است و در حقیقت یک نوع نان شکم پر است که به صورت خانگی تهیه می شود. در اکثر خیابان های مشهور و پرگردشگر استانبول می توانید این نان های خوشمزه را تهیه کنید، اما بدون شک رستوران اوتانتیک خوشمزه ترین گزلمه استانبول را به شما ارائه می کند. اوتانتیک یکی از بهترین رستوران های خیابان استقلال است که علاوه بر گزلمه، انواع غذاهای ترکی و منطقه آناتولی را به مشتریان عرضه می کند. خوشبختانه قیمت ها خیلی بالا نیستند و می توانید با خیال راحت هرچه دلتان خواست سفارش بدهید؛ همچنین فضای صمیمی و گرم این رستوران هم تجربه ای به یادماندنی را برای شما رقم می زند. کباب بره این رستوران هم بسیار لذیذ و خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد.

رستوران ۳۶۰ استانبول

رستوران ۳۶۰ هم یکی دیگر از رستوران های خیابان استقلال است که روی پشت بام یک ساختمان واقع شده و به همین دلیل می توانید دیدی ۳۶۰ درجه ای به شهر استانبول داشته باشید. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای ترکی، مدیترانه، هندی و ایتالیایی است و دسرهای خوشمزه ای هم در این رستوران سرو می شود. در برخی شب ها اجرای زنده موسیقی هم در این رستوران برگزار می شود که فضایی بسیار سرگرم کننده به وجود می آورد. پیشنهاد می کنیم عصر و بعد از تاریک شدن هوا به رستوران ۳۶۰ بروید تا در حالی که از نوشیدنی های خنک و دلچسب لذت می برید چشم انداز زیبای استانبول در شب را تماشا کنید.

هاوس کافه | The House Café

یکی دیگر از رستوران های خیابان استقلال در ساختمان قدیمی Misir Apartement قرار گرفته است. هاوس کافه رستورانی به سبک غربی است که در اواسط خیابان استقلال با نورپردازی بسیار زیبا خودنمایی می کند. سرآشپز این رستوران دانش آموخته یکی از مراکز معتبر آموزش آشپزی ایتالیاست و بهترین و باکیفیت ترین غذاها را به مشتریان ارائه می کند. ماهی سالمون گریل شده که همراه سبزیجاتی مثل اسفناج، سیب زمینی و رزماری سرو می شود یکی از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران است. ماهی هایی که در غذاها استفاده می شوند بسیار تازه هستند و از بازار روز تنگه بسفر خریداری شده اند. رستوران هاوس کافه در سه وعده صبحانه، ناهار و شام به سرویس دهی می پردازد و هر زمانی که دلتان بخواهد می توانید به این رستوران بروید.

رستوران الئوس | Fish Restaurant Eleos

الئوس نام یکی از بهترین رستوران های خیابان استقلال است که در انتهای این خیابان و در نزدیکی تونل تاریخی استانبول قرار گرفته است. این رستوران حقیقتا جواهری گمشده است که در طبقه دوم یک ساختمان تاریخی واقع شده و خیلی از توریست ها از وجود آن بی خبرند. این رستوران یونانی انواع غذاهای سنتی یونانی و نوشیدنی های خنک و دلچسب را در فضایی بسیار دنج و با چشم انداز تنگه بسفر به مشتریان ارائه می کند. بخش عمده غذاهای این رستوران را ماهی و غذاهای دریایی تشکیل می دهند که بسیار تازه و باکیفیت هستند. شاید ظاهر بیرونی این رستوران چندان وسوسه کننده نباشد، اما به محض اینکه وارد رستوران بشوید خود را در فضایی بسیار دنج و دلنشین پیدا می کنید. اگر به غذاهای دریایی و به ویژه انواع ماهی علاقه دارید می توانید خوشمزه ترین ماهی ها را در همین رستوران امتحان کنید. رستوران الئوس در انتهای خیابان استقلال قرار دارد، بنابراین می توانید از میدان تقسیم خرید و گشت و گذارتان را شروع کنید و در انتها به این رستوران بیایید.

رستوران لب دریا | Leb-I Derya

در ادامه معرفی رستوران های خیابان استقلال می خواهیم رستورانی را به شما معرفی کنیم که پاتوق مردم محلی استانبول است. رستوران لب دریا به خاطر کیفیت غذاهایش در سرتاسر استانبول شهرت پیدا کرده است. وقتی وارد این رستوران می شوید چشم انداز وسیع و زیبای تنگه بسفر شما را غافلگیر و بوی مطبوع و وسوسه انگیز غذاهای ترکی شما را مدهوش می کند. موقع صرف شام این رستوران فضایی بسیار پرشور و جنب و جوش پیدا می کند و خیلی از مردم استانبول هم برای غذا خوردن به این رستوران می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *