5 جاذبه دیدنی خیابان استقلال که شما را شگفت زده می کند

جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول فرهنگ و سنت مردم ترکیه را به شما معرفی می‌کند. یکی از نکات جالب در مورد این خیابان حضور چند مسجد، چند کلیسا نظیر کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسای کاتولیک رومی و کلیسای ارتدکس یونانی و کنیسه یهودی است. در حقیقت این خیابان محل تجمع ادیان مختلف می‌باشد. به علاوه چندین پاساژ قدیمی نظیر هازاپولو و پاساژ سوریه هم در این خیابان هستند که می‌توانید برای خرید به آنها بروید. در ادامه شما را با دیدنی‌های خیابان استقلال آشنا خواهیم کرد:

موزه مادام توسو استانبول؛ از جاذبه های خیابان استقلال استانبول

موزه مادام توسو (Madame Tussauds İstanbul) در کشور ترکیه، در تاریخ 28 نوامبر سال 2016 میلادی در خیابان استقلال و در منطقه بی‌‌اغلو شهر استانبول ساخته شد. این موزه در واقع یکی از شعبه‌های موزه‌ی مشهور مادام توسو در جهان است که مشابه سایر موزه‌ها، تندیس و مجسمه‌های هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران، افراد تاثیر گذار و سلبریتی‌ها را در خود جای داده است. یکی از مشهورترین چهره‌های این موزه که گردشگران داخلی و خارجی استانبول از آن بسیار استقبال می‌کنند، مجسمه مولانا جلال الدین بلخی، عارف و شاعر ایرانی است که توسط حاکم زمانه‌اش به قونیه یا همان ترکیه امروزی تبعید شده بود و در همان جا نیز درگذشت. از دیگر تندیس‌های این موزه می‌توان به مجسمه مصطفی کمال آتاتورک، آردا توران، رجب طیب اردوغان، لیونل مسی، دیوید بکام، ماریا شاراپوآ، رافائل نادال، محمد علی کلی، آلبرت انیشتین، لئوناردو داوینچی، برد پیت، آنجلینا جولی و استیو جابز اشاره کرد. برای دسترسی به موزه مادام توسو باید از میدان تکسیم حدود 8 دقیقه در خیابان استقلال پیاده‌روی کنید تا به بلوک 56 این خیابان برسید. توجه داشته باشید که این موزه هر روز باز است و از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است.

 

کلیسای سنت آنتوان؛ از جاذبه های گردشگری خیابان استقلال استانبول

کلیسای سنت آنتوان (Sent Antuan Kilisesi) که به نام‌های کلیسای سنت آنتونی و کلیسای سنت آنتونی پادووا (St. Anthony of Padua) هم شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول است که در بلوک شماره‌ی 171 این خیابان قرار گرفته است. این کلیسا برای اولین بار در سال 1725 توسط ایتالیایی‌های ساکن استانبول ساخته شد. ساختمان اولیه بعدها تخریب گردید و ساختمان فعلی در سال‌های 1906 تا 1912 و با سبک معماری نئوگوتیک در جای آن بنا گردید. کلیسای سنت آنتوان بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک رومی در استانبول است. در صورتی که به خیابان استقلال استانبول رفتید، حتما از این بنای دیدنی بازدیدکنید. این کلیسا در تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 7:30 شب باز است.

 

خیابان فرانسوی؛ از دیدنی های خیابان استقلال در استانبول

خیابان فرانسوی یا همان فرنچ استریت (French Street) که در زبان محلی به آن جزاییر (Cezayir) گفته می‌شود، خیابانی شیب دار و کم عرض در انتهای خیابان استقلال و پشت مدرسه گالاتاسرای است. این خیابان به دلیل دیوارهای رنگارنگ و رستوران‌های گل کاری شده‌ی زیبایش شهرت یافته است و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول محسوب می‌شود. خیابان فرانسوی یا محله فرانسوی‌ها در سال 2004 توسط معماران پاریسی مورد بازسازی قرار گرفت. در طی این بازسازی تمام سنگ‌ها و لامپ‌های آن از کشور فرانسه وارد شدند و به همین دلیل به محله فرانسوی‌ها معروف است. البته در این خیابان فقط از لوازم فرانسوی استفاده شده و هیچ یک از عناصر معماری و فرهنگ فرانسه در آن به کار نرفته است. در این خیابان چند رستوران لوکس با غذاهای ترکی و موسیقی زنده وجود دارد که می‌توانید غذا را در آنها میل کنید.

موزه ودات ندیم تور؛ از بهترین موزه های خیابان استقلال استانبول

موزه ودات ندیم تور (Vedat Nedim Tor Museum) یکی از موزه‌های دیدنی ترکیه در بلوک 161 خیابان استقلال استانبول است که به نام ودات ندیم تور، نویسنده شهیر ترک، نامگذاری شده است. ودات ندیم تور یکی از هنرمندان و روشنفکران برجسته کشور ترکیه است که بانک یاپی کردی (Yapı Kredi Bank) را بنیانگذاری کرده است. بعد از تاسیس این بانک، ودات ندیم تور مسئول انجام فعالیت‌هایی در زمینه‌های فرهنگی و هنری شد. او برگزاری مسابقات بزرگی را بر عهده داشت و تحقیقات مهمی در زمینه فولکلور انجام داد. در نهایت به پاس خدمات زیاد و همچنین تالیفات متعددش در زمینه آداب و رسوم کشور ترکیه، نام این موزه را موزه ودات ندیم تور گذاشتند. در این موزه مجموعه‌های نفیسی از سکه‌ها، مدال‌ها، ساعت، پارچه، تسبیح و قلاب دوزی‌های با ارزش نگهداری می‌شود. موزه ودات ندیم تور در روزهای غیرتعطیل از ساعت 10 صبح تا 7 شب، شنبه‌ها از ساعت 11 صبح تا 7 شب و یکشنبه‌ها از ساعت 1 بعد از ظهر تا 7 شب باز است.

کلیسا سانتا ماریا دراپیس؛ از جاذبه های دیدنی خیابان استقلال

کلیسا سانتا ماریا دراپریس (Church Santa Maria Draperis) یکی از کلیساهای قدیمی کاتولیک در استانبول محسوب می‌شود که در بلوک 215 خیابان استقلال واقع شده است. این کلیسا از مهمترین جاذبه های گردشگری خیابان استقلال استانبول محسوب می‌شود. ساخت این کلیسا در دوره امپراتوری روم شروع شد، اما فرآیند ساخت آن پس از تصرف شهر توسط عثمانی‌ها متوقف شد. تا این که چند ماه بعد دستور ادامه ساخت آن توسط شاه عثمانی صادر و سرانجام کلیسا تکمیل شد. بر روی سر در ورودی کلیسا نام سلطان عبدالحمید دوم حک شده است و به گفته بسیاری دلیل آن اجازه‌ای بود که ایشان برای تکمیل کلیسا صادر کرد. پس از عبور از در ورودی و گذر از چندین پلکان، به سوی محراب دو طبقه کلیسا هدایت خواهید شد. در آن جا می‌توانید تندیس زیبای مریم مقدس را مشاهده کنید. بابت بازدید از این کلیسا لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت نمایید. در ضمن کلیسا سانتا ماریا دراپریس در تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و بعد از ظهر از ساعت 3 تا 7 شب باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *